30 Μαρτίου έως 1 Απριλίου 2012
1ο Πανελλήνιο Συνέδριο Marketing & Branding Τόπου
Το αυξημένο παγκόσμιο ενδιαφέρον για τους τομείς του marketing και branding τόπου, σε κάθε κλίμακα (συνοικία – προορισμός – πόλη – περιφέρεια – κράτος) δημιουργεί την ανάγκη επιστημονικής διερεύνησης του συγκεκριμένου αντικειμένου.
Σκοπός του 1ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Marketing και Branding Τόπου, το οποίο πραγματοποιήθηκε στο Βόλο από το Τμήμα Μηχανικών Χωροταξίας, Πολεοδομίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, ήταν λοιπόν να οριοθετήσει το αντικείμενο του marketing και branding τόπου και να δημιουργήσει συνθήκες διάλογου, άλλα και συνεργασίας μεταξύ επιστημόνων, ειδικευμένων σύμβουλων, δημιουργών και των εκπρόσωπων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στην Ελλάδα.
Οι Κεντρικοί θεματικοί άξονες του συνεδρίου ήταν οι εξής:
- Το Marketing και Branding Τόπου ως εργαλεία στην ανάπτυξη των πόλεων και των περιφερειών: Στρατηγική ανάπτυξη της Ταυτότητας του Τόπου
- Η κοινωνία των πολιτών στις διαδικασίες του Marketing και Branding Τόπου: Συμμετοχικός σχεδιασμός, συντονισμός εταίρων και επίλυση συγκρούσεων
- Ο τοπικός πολιτισμός και τα φεστιβάλ ως στοιχεία της Προβολής της Ταυτότητας του Τόπου
- Η σύνδεση της βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης με την προβολή της ταυτότητας των προορισμών
- Marketing και Branding Τόπου για την προσέλκυση επενδυτών και επιχειρήσεων
- Η εφαρμογή και η αξιολόγηση του αποτελέσματος των διαδικασιών Marketing και Branding Τόπου
- Η Εικόνα του Τόπου (αρχιτεκτονική, urban design, communication design, logo design)
- Ερευνητικά εργαλεία και μέθοδοι αξιολόγησης στρατηγικών
- Nation Branding: η διεθνής προβολή της Ελλάδας
- Place Ε- marketing. Κοινωνική δικτύωση. Διεθνή δίκτυα
Μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας, εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης, δημιουργοί και επαγγελματίες από τους χώρους του μάρκετινγκ και της επικοινωνίας, της αρχιτεκτονικής και της πολεοδομίας, της γραφιστικής, του επιχειρηματικού χώρου και του εμπορίου, του τουρισμού και του πολιτισμού συναντήθηκαν στο συγκεκριμένο συνέδριο ενημέρωσης, δικτύωσης και ψυχαγωγίας με επίκεντρο τη Στρατηγική Προβολή και Ταυτότητα των ελληνικών τόπων.
Στο συνέδριο 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο Marketing & Branding Τόπου, Στρατηγικής Προβολής & Ταυτότητας & Εκδηλώσεις Αστικού Πολιτισμού παρευρέθησαν και στελέχη της εταιρείας «ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ σύμβουλοι ανάπτυξης Ε.Π.Ε.», αναγνωρίζοντας την ανάγκη για τη διασαφήνιση των σχετικών όρων και την ανάπτυξη του επιστημονικού διαλόγου μέσα από μια ευρεία συνάντηση επιστημόνων, επαγγελματιών και εκπρόσωπων φορέων που ασχολούνται με το αντικείμενο αυτό.